For gammel eller?

Livet som jobsøger, tips og tricks og andet der relaterer sig til jobsøgere/jobsøgning

For gammel eller?

Indlægaf Hansen » ons jun 01, 2011 10:20:39

[b]er du 50+ er du oftest sorteret fra straks

Man kan lige så godt gøre det klart: er du rundet de 50, bliver du ofte sorteret fra selvom du kan dokumentere, erfaring, viden, omstilling og iderig. En svensk undersøgelse har vidst at det sker helt ned til 45 års alderen!!

Samtidig fjerner man efterlønen - så tingene hænger ikke rigtigt sammen!!

Så kære arbejdsgivere få nu øjnene op, der er meget de 45+ kan bidrage med og - ikke mindst - give videre til de unge.

Jeg hører gerne andres kommentarer - gode råd :roll:
Brugeravatar
Hansen

Re: For gammel eller?

Indlægaf Per Hvilsom » fre sep 09, 2011 01:09:48

Hej. Ja det ser desværre sådan ud, jeg kan nu heller ikke forstå udmeldingerne om det grå guld og afskaffelse af efterløn osv. men nogen må da få en dårlig smag i munden ved at stemme for diverse lovændringer uden at tænke over hvad konsekvenser det kan få. Min erfaring siger mig at det desværre er sådan at man skal være højest 25 år med 40 års erfaring, men hvordan det kan lade sig gøre hmm????
Mvh
Brugeravatar
Per Hvilsom

Re: For gammel eller?

Indlægaf Lilian » man sep 12, 2011 10:56:29

Som regel kan man læse ud fra stillingsannoncerne, hvilke personer de ønsker i virksomheden. F.eks. kunne jeg aldrig finde på at søge på en annonce, hvor der står det er et ungt miljø - det giver lige som sig selv. Der ville man aldrig komme i betragtning. Efter min mening bør en virksomheds personale indeholde både unge og ældre for at virke som en homogen enhed. Selv om vi har nået en vis alder er det jo ikke ensbetydende med at vi er gået i stå - tværtimod.. En anden fordel for virksomhederne er vel også, at en ansættelse af os på 45+ er en bedre investering - da vi sandsynligvis bliver længere i jobbet.
Brugeravatar
Lilian

Tilbage til Generelt